Zdrowie

Sposoby na chrapanie i bezsenność

Problemy ze snem mogą być przyczyną osłabienia organizmu, problemów z koncentracją czy nawet zaburzeń sprawności seksualnej. Zobacz co zrobić, aby pozbyć się bezsenności i chrapania

5 sposobów na bezsenność


Przygotowaliśmy pięć sposobów na bezsenność. Nie znajdziesz tu sugestii, by korzystać z uzależniających tabletek nasennych. Przedstawiamy tylko i wyłącznie naturalne metody na bezsenność.

Sposób numer 1: odżywianie
Jaki związek ma dieta z jakością naszego snu? Ogromny! Udowodniono, że osoby, które odżywiają się nieregularnie i niezdrowo śpią zdecydowanie gorzej. Dlatego też, pierwszym krokiem ku eliminacji bezsenności powinna być zmiana nawyków żywieniowych na zdrowe, regularne i pełnowartościowe.

Sposób numer 2: aktywność fizyczna
Kondycja Twojego organizmu w głównej mierze zależna jest od podejmowanego ruchu. Niestety, obecnie większość społeczeństwa prowadzi siedzący, zautomatyzowany tryb życia, co z całą pewnością nie sprzyja naszemu snu. Zadbaj o to, by codziennie podejmować aktywność fizyczną o średniej intensywności.

Sposób numer 3: przygotuj sypialnię
Przyczyną bezsenności bardzo często jest nasza sypialnia. Nieodpowiednio zaciemniona, za ciepła lub za zimna. Zadbaj o to, by warunki w miejscu w którym śpisz były optymalne. Wyeliminuj wszelkie bodźce, które mogą odwracać Twoją uwagę: wyłącz telewizor, zamknij i zasłoń okno.

Sposób numer 4: wygodne łóżko
Kolejnym elementem walki o zdrowy, głęboki sen jest zadbanie o komfortowe łóżko: materac i poduszkę. Najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z średnio-twardych lub twardych materaców i poduszki dostosowanej do naszego ciała.

Sposób numer 5: suplementacja
Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem od stosowania silnych leków na bezsenność są suplementy diet. To naturalnie, nieuzależniające środki, których działanie może być równie silne. Zastosuj sprawdzone preparaty i ciesz się komfortowym snem już teraz.

Sposoby na chrapanie
Chrapanie to problem, który dotyka zarówno osobę chrapiącą, ale także towarzyszy snu. O ile w przypadku tych drugich chrapanie jest uciążliwe tylko ze względu na generowany hałas, o tyle w przypadku osoby chrapiącej może poważnie zagrażać zdrowiu.

Co to jest chrapanie?

Chrapanie to proces wynikający ze zbyt dużego rozluźnienia mięśni podniebienia. Przez to zwęża się kanał oddechowy, co powoduje, że migracji powietrza towarzyszą wibracje. Te z kolei wpływają na akustyczne zjawisko chrapania. Szacuje się, że w Polsce na tę dolegliwość cierpi niemal 8 milionów Polaków.

Medycyna klasyfikuje chrapanie jako chorobę. Nie można ignorować tego zjawiska, gdyż może doprowadzić do poważnych konsekwencji takich jak bezdech senny, który stanowić zagrożenie zdrowia, a nawet życia. Chrapanie powinno być leczone przez laryngologa.

Chrapanie – jak leczyć?

Zdecydowanie najskuteczniejszą formą leczenia chrapania jest operacja chirurgiczna. Ten bolesny zabieg polega na usztywnieniu podniebienia oraz zmniejszeniu objętości małżowin. Operację przeprowadza się także w celu przesunięcia przegrody nosowej. Zabiegi tego typu niemal gwarantują ustanie chrapania i spokojny sen.

Alternatywnym rozwiązaniem są naturalne sposoby walki z chrapaniem. Przede wszystkim należy zrezygnować ze wszelkich używek. Papierosy sprawiają, że na drodze oddychania stoi gęsta ślina, która przyczynia się do niechcianych dźwięków. Alkohol z kolei sprawia, że mięśnie podniebienia wiotczeją.

Na chrapanie wpływ ma również pozycja podczas snu. Osoby borykające się z tym problemem powinny spać na boku. Wynika to z faktu iż leżąc na wznak, język opada ku dołowi. Pozycja boczna pozwala organizmowi lepiej kontrolować oddech.

Warto również pamiętać o odpowiednim przygotowaniu miejsca do spania – wywietrzona sypialnia, wygodny materac i płaska poduszka – to w wielu przypadkach antidotum na chrapanie. Warto również pamiętać, aby nie jeść bezpośrednio przed snem i zadbać o odrobinę aktywności w ciągu dnia. To z całą pewnością wpłynie na komfort.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *